Πρόληψη απώλειας ακοής

Μάθετε πώς να προστατευτείτε από την απώλεια ακοής.

Οι περισσότερες αιτίες απώλειας ακοής είναι αδύνατο να προληφθούν.Ωστόσο, η απώλεια ακοής που προκαλείται από θόρυβο δεν είναι.
Τι είναι η απώλεια ακοής που προκαλείται από θόρυβο;

Η απώλεια ακοής που προκαλείται από θόρυβο (NIHL) είναι η απώλεια ακοής που προκαλείται είτε από έκθεση σε δυνατό ήχο ώθησης σαν πυροβολισμό ή έκρηξη, είτε από παρατεταμένη έκθεση σε υψηλά επίπεδα θορύβου. Μπορεί να συμβεί αμέσως ή σταδιακά με την πάροδο του χρόνου.

Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων εκτιμούν ότι 40 εκατομμύρια ενήλικες στις ΗΠΑ έχουν απώλεια ακοής που προκαλείται από θόρυβο, κάτι που μπορεί να αποφευχθεί.

Θόρυβοι κάτω των 75 ντεσιμπέλ (dB), είναι απίθανο να προκαλέσουν απώλεια ακοής. Ηχείο 85 dB και άνω μπορούν.

Αποτροπή απώλειας ακοής που προκαλείται από θόρυβο

Ευτυχώς, η απώλεια ακοής που προκαλείται από θόρυβο μπορεί να προληφθεί. Η πρόληψη της απώλειας ακοής που προκαλείται από θόρυβο απαιτεί να κάνετε τρία πράγματα:

Μάθετε ποιοι ήχοι είναι πολύ δυνατοί (οτιδήποτε πάνω από 85 dB)

Είτε αποφύγετε τους δυνατούς ήχους είτε περιορίστε την έκθεση ή την εγγύτητά σας σε αυτούς

Φορέστε προστασία ακοής όταν δεν μπορείτε να αποφύγετε ή να μετακινήσετε μια απόσταση ασφαλείας από δυνατούς θορύβους

10 συμβουλές για την προστασία της ακοής σας

1. Χρησιμοποιήστε προστασία ακοής γύρω από δυνατούς ήχους. Οι ωτοασπίδες αφρού είναι μια οικονομική λύση ή σκεφτείτε να αγοράσετε προσαρμοσμένες ωτοασπίδες για να μειώσετε καλύτερα τα επίπεδα ήχου.

2. Μειώστε την ένταση της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, της μουσικής κ.λπ.

3. Αποφύγετε τις δυνατές ή θορυβώδεις δραστηριότητες/μέρη, όταν είναι δυνατόν.

4. Περιορίστε τον χρόνο που εκθέτετε σε δυνατούς ήχους.

5. Όταν ακούτε δυνατούς ήχους (π.χ. μουσική, συναυλίες, μαθήματα γυμναστικής κ.λπ.), κάντε διαλείμματα από τον θόρυβο.

6. Απομακρυνθείτε από την πιο δυνατή πηγή ήχου (π.χ. ηχεία, πυροτεχνήματα κ.λπ.).

7. Δώστε στα αυτιά σας χρόνο να αναρρώσουν αφού εκτεθείτε σε δυνατούς θορύβους.

8. Μην βάζετε τίποτα μικρότερο από τον αγκώνα σας στο αυτί σας! Αυτό περιλαμβάνει μπατονέτες, καρφίτσες, κλειδιά, συνδετήρες ή οτιδήποτε άλλο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να καθαρίσετε ή να ξύσετε τα αυτιά σας.

9. Συνέχισε να κινείσαι! Η άσκηση διατηρεί την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένων των αυτιών. Αυτό διατηρεί τα εσωτερικά μέρη των αυτιών υγιή.

10.Ελέγξτε την ακοή σας, ειδικά εάν εμφανίσετε αλλαγή στην ακοή σας, κουδούνισμα ή πληρότητα στα αυτιά σας για 24 ώρες.

Συχνές ερωτήσεις

Ως επί το πλείστον, η απώλεια ακοής δεν μπορεί να αποφευχθεί. Η απώλεια ακοής που προκαλείται από τη γήρανση (η κύρια αιτία), η ασθένεια, η γενετική, ο τραυματισμός ή η βιολογία δεν μπορούν να προληφθούν. Ωστόσο, η απώλεια ακοής που προκαλείται από θόρυβο (NIHL)-η δεύτερη κύρια αιτία απώλειας ακοής-μπορεί να αποφευχθεί.

Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, η έκθεση σε ήχους 85 ντεσιμπέλ (dB) και άνω μπορεί να βλάψει την ακοή σας. Όσο πιο δυνατός ή υψηλός ντεσιμπέλ είναι ο ήχος, τόσο λιγότερος χρόνος έκθεσης απαιτείται για να συμβεί απώλεια ακοής.

Ενώ μπορείτε να κάνετε λίγα για να αποτρέψετε τις περισσότερες αιτίες απώλειας ακοής, μπορείτε να αποτρέψετε την απώλεια ακοής που προκαλείται από θόρυβο (η δεύτερη πιο κοινή αιτία) ακολουθώντας καλές πρακτικές ακοής.